Terapia czaszkowo- krzyżowa Bielsko Biała | Małe Kozy
J.E. Upledger

terapia Cranio- Sacralna Śląsk

Terapia czaszkowo krzyżowa jak działa?

Badając pacjenta można stwierdzić czy w obrębie ruchów kości czaszki lub pływu płynu mózgowo – rdzeniowego istnieje zaburzenie, które może przyczyniać się do objawów występujących u pacjenta.

Kiedy efekty?

Zazwyczaj pierwsze drobne zmiany pacjent jest w stanie wyczuć po pierwszych sesjach. Jeśli jednak pacjent posiada wiele różnych nawarstwionych problemów powiązanych np. z naturą emocjonalną, wtedy proces terapeutyczny może zająć więcej czasu.

Na czym polega metoda Cranio Sacralna Bielsko

Terapia czaszkowo krzyżowa (ang. cranio sacralna) Bielsko to odłam osteopatii, często nazywany osteopatią kranialną.
Terapia czaszkowa jest jedną z najbardziej delikatnych form terapii osteopatycznej. Podczas zabiegu, aplikuje się niewielką siłę, a terapeuta jest w stanie wyczuć pracę poszczególnych kości czaszki i ich tor poruszania.

Terapeuci wyczuwają siłę, amplitudę oraz częstotliwość przepływu płynu mózgowo – rdzeniowego oraz miejsca "przyblokowane" w ciele, gdzie przy pomocy odpowiednich technik przywracają prawidłowy tor ruchu.

Terapia czaszkowo krzyżowa WSKAZANIA

Na co pomaga i dla kogo jest terapia cranio sacralna?

PRACA Z CIAŁEM

- wspomaganie leczenia u psychologa, psychoterapeuty
- poprawa funkcjonowania systemu autoimmunologicznego
- poprawa kondycji psychofizycznej
- świadomość własnego ciała
- głębsze zrozumienie siebie i swoich emocji

PROBLEMY PSYCHOSOMATYCZNE

SOMATO EMOCJONALNE UWOLNIENIE®

POPRAWA FUNKCJONOWANIA UKŁADU NERWOWEGO

to wyrażenie emocji, które z przyczyn uznanych przez nieświadomość pacjenta za istotne zostały zatrzymane i stłumione w ciele.

- Trauma
- PTSD (zespół stresu pourazowego)

Objawy odczuwane w ciele, których przyczyny leżą w psychice.

Najczęściej spotykane:
- zespół jelita drażliwego
- zaburzenia snu
- omdlenia
- trudności w przełykaniu

- Kłopoty z koncentracją
- Autyzm
- ADHD
- Nerwica
- Depresja
- Bóle i zawroty głowy
- Napięcia bólowe brzucha
- Zaburzenia snu
- Tiki nerwowe

DZIECI BIELSKO

Terapia cranio-sacralna jako jedna z nielicznych metod znajduje zastosowanie od pierwszych dni życia dziecka dzięki bezinwazyjności zabiegu i bardzo delikatnym, uwalniającym dotyku.

Podczas porodu czy fizjologicznego czy niefizjologicznego dziecko ulega traumatyzacji. Powstałe przez to np. problemy z zasypianiem, rozdrażnieniem, niestrawnością czy kolkami mogą zostać rozwiązane przez delikatny dotyk terapii czaszkowo-krzyżowej i pracę nad konkretnymi miejscami ciała przy których znajduje się problem.

selective focus photography of baby holding wooden cube

MŁODZIEŻ BIELSKO

KOBIETY W CIĄŻY BIELSKO

terapia czaszkowo krzyżowa dzieci i młodzieżybielsko
person holding belly photo

Terapia CST pomaga w uspokojeniu układu nerwowego, pomaga poprawić koncentrację. Łagodzi niepokój i stres związany z sytuacjami rodzinnymi i środowiskiem szkolnym.
Poprawia pewność siebie.

Terapia czaszkowo krzyżowa pomaga uczniom, którzy odczuwają presję testów i egzaminów, zrelaksować się i wyjść z przytłoczenia.

Ciąża jest wyjątkowym czasem.

Terapia CST pomaga rozluźnić wnętrze macicy tworząc więcej miejsca dla rosnącego dziecka. Pomaga też dziecku uzyskać optymalną pozycję do porodu, a sam poród będzie łagodniejszy w przebiegu.

Podczas ciąży jednym z głównych celów jest uwolnienie napięć w okolicy miednicy, pleców i bioder oraz przygotowanie do porodu.

Po kilku sesjach CST mamy często czują się bardziej zestrojone ze swoim ciałem i lepiej przygotowane do procesu porodu.

Kto jeszcze będzie czerpać korzyści z terapii Czaszkowo Krzyżowej?

Terapia czaszkowo-krzyżowa dowody naukowe

Terapia czaszkowo krzyżowa (ang. cranio sacralna) to uznana procedura medyczna. W Międzynarodowej Klasyfikacji Procedur Medycznych ICD9 posiada nr 93.3824.

Poniżej umieszczamy link do strony internetowej, która zawiera publikacje i dowody naukowe odnośnie stosowania terapii czaszkowo-krzyżowej przy rożnych dolegliwościach.