Ostroga Piętowa Rehabilitacja Bielsko | Małe Kozy

Skuteczna rehabilitacja na ostry ból pięty Fala uderzeniowa Bielsko | Małe Kozy

Ostroga piętowa Rehabilitacja Bielsko | Małe Kozy

Czujesz silny ból stopy w okolicy pięty? Ruch jest ograniczony lub całkiem niemożliwy? To może być "ostroga piętowa".

Ostroga piętowa to zwapnienie rozcięgna podeszwowego zlokalizowane na guzie piętowym.

Ostroga piętowa wywołuje zapalenie powięzi podeszwowej, które charakteryzuje się bólem w podeszwowej części stopy. Ta "narośl kostna" na pięcie często przyjmuje kształt kolca i jest dobrze widoczna na zdjęciu RTG lub pod USG.

W pierwszym etapie pojawia się niewielki ból czy dyskomfort najczęściej rano podczas obciążenia po odpoczynku, natomiast po rozchodzeniu się zmniejsza. W miarę narastania problemu ból występuje częściej i towarzyszy chodzeniu, staniu a nawet pojawia się w spoczynku.

Ostroga piętowa jest rezultatem przewlekłego stanu zapalnego rozcięgna podeszwowego. Powstaje zazwyczaj w następstwie przeciążenia oraz urazów stopy.

Mechanika powstawania ostrogi piętowej Bielsko

Należy pamiętać że ostroga piętowa to jedynie efekt dodatkowy toczącego się stanu zapalnego w okolicy przyczepu rozcięgna podeszwowego.

Przyczyną pierwotnego problemu jest zmniejszenie elastyczności rozcięgna podeszwowego stopy. Im mniej jest ono sprężyste i elastyczne tym bardziej zwiększa obciążenie przenoszone na okolicę kości piętowej. To z kolei zwiększa ból i ogranicza ruchomość stopy. Jak łatwo się domyślić zmniejszenie ilości ruchu jeszcze bardziej zmniejsza nam elastyczność rozcięgna podeszwowego i powoduje większe napięcie, co ponownie stymuluje wzrost zwapnienia (ostrogi)

Jak powinna wyglądać skuteczna rehabilitacja ostrogi piętowej Bielsko | Małe KozyBielsko | Małe Kozy

Jeśli chcemy pozbyć się ostrogi piętowej raz a dobrze, ważne jest aby przerwać proces jej narastania.

W tym celu najważniejsze są dwa działania:

1. Terapia Manualna Bielsko
    - techniki wykonywane w celu przywrócenia elastyczności zablokowanych tkanek. Najczęściej wykonywane na rozcięgno podeszwowe i mięśnie łydki, czasem trzeba również rozluźnić okolicę uda i pośladka (wzdłuż przebiegu taśmy mięśniowej tylnej)

2. Fala Uderzeniowa Bielsko
    - jedyny zabieg, który jest w stanie "rozkruszyć" zwapnienie. Wykonywana dokładnie w miejscu zwapnienia.

Najistotniejsze jest żeby wykonywać te zabiegi razem, wykonywane pojedynczo na niewiele się zdadzą.

Sama terapia manualna rozluźni jedynie napięte tkanki miękkie (mięśnie, powięzi). Zwapnienie jednak nadal będzie kłuło i prowokowało napięcie okolicy pięty. Stosowanie jedynie fali uderzeniowej rozbije zwapnienie, jednak po jakimś czasie ostroga wróci, bo nie pozbyliśmy się jej mechanizmu powstawania (brak elastyczności rozcięgna podeszwowego).

Tzw. błędne koło powstawania ostrogi piętowej

Jak wygląda leczenie ostrogi piętowej w naszym gabinecie Bielsko | Małe Kozy i co nas wyróżnia?

1. Rehabilitacja pod kontrolą USG!
    W ramach wizyty bez dodatkowych opłat wykonujemy badanie USG żeby poprawnie zlokalizować zwapnienie, zmierzyć jego długość i ocenić elastyczność tkanek miękkich. Dzięki temu zobaczysz jakie zmiany zachodzą z terapii na terapię.

2. Korzystne cenowo pakiety Terapii Manualnej z Falą Uderzeniową.

3. Edukacja pacjenta + ćwiczenia do wykonywania w domu.
    Sumienne wykonywanie zaleconych ćwiczeń potrafi w dużym stopniu przyśpieszyć terapię.

4. Terapia na ostrogę piętową wykonywana jest raz w tygodniu. Ilość spotkań będzie zależeć od wielkości zwapnienia i elastyczności tkanek. Najczęściej jest to seria około 10-12 zabiegów.

Może cię zainteresować