Cieśń nadgarstka Rehabilitacja Bielsko | Małe Kozy

Jak skutecznie uniknąć operacji na cieśń nadgarstka. Rehabilitacja cieśni nadgarstka, drętwiejące ręce i dłonie Bielsko | Małe Kozy

Zespół cieśni kanału nadgarstka Rehabilitacja Bielsko | Małe Kozy

Zespół cieśni nadgarstka to jedna z bardziej rozpoznawalnych przez pacjentów chorób. Wynika z bezpośredniej kompresji nerwu pośrodkowego w obrębie kanału nadgarstka. Ból i zaburzenia czucia występują w części promieniowej dłoni, a ból najczęściej promieniuje do palca drugiego i kłębu kciuka. Niedowładem są objęte mięśnie odwodziciel krótki kciuka i przeciwstawiacz kciuka.

W długo trwających zespole cieśni nadgarstka pojawia się również zanik w obrębie łokciowej części kłębu kciuka.

Na pierwszej wizycie należy bardzo dokładnie zbadać pacjenta żeby określić czy objawy zgłaszane przez chorego pochodzą rzeczywiście od cieśni nadgarstka. Często przyczyną dolegliwości okolicy nadgarstka i dłoni jest problem zlokalizowany w odcinku szyjnym kręgosłupa, zespół górnego otworu klatki piersiowej lub zespół pronatorów.

Skuteczna alternatywa dla operacji | Rehabilitacja cieśni nadgarstka Bielsko | Małe Kozy

Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że leczenie operacyjne zespołu cieśni nadgarsta nie jest jedyną opcją leczenia. Stosując odpowiednią TERAPIĘ MANUALNĄ doświadczony fizjoterapeuta jest w stanie zlikwidować dolegliwości bólowe bez konieczności operacji.

Zabieg operacyjny

Zabieg operacyjny polega na przecięciu troczka zginaczy nadgarstka, co daje odbarczenie nerwu pośrodkowego. Każdy zabieg chirurgiczny powinien być ostateczną formą terapii gdy już inne środki nie pomagają. Bardzo często jednak pacjenci są kierowani od razu na zabieg operacyjny bez sprawdzenia możliwości jakie daje dobra rehabilitacja. Mamy tu na myśli głównie TERAPIĘ MANUALNĄ - niestety żadne zabiegi fizykalne (naświetlania, laseroterapia, krioterapia itp.) nie zastąpią w pełni TERAPII MANUALNEJ i nie dadzą długotrwałych efektów leczniczych.

Jeśli z jakiegoś powodu konieczny jest zabieg operacyjny, należy pamiętać że powinna być przeprowadzona również REHABILITACJA PO ZABIEGU aby zapobiec zbliznowaceniu tkanek i powstaniu przykurczy, które mogą popsuć wyniki leczenia operacyjnego i w przyszłości wywoływać ponowne objawy cieśni nadgarstka.

rehabilitacja cieśni nadgarstka bielsko biała mała kozy

Jak wygląda rehabilitacja cieśni nadgarstka w naszym gabinecie Bielsko | Małe Kozy?

TRAFNA DIAGNOZA

na pierwszej wizycie przeprowadzamy wywiad i testy funkcjonalne aby upewnić się czego dokładnie dotyczy problem

TERAPIA MANUALNA, MOBILIZACJE STAWOWE I NEUROMOBILIZACJE

Terapia manualna zabiera techniki rozluźniające spięte mięśnie i powięzi w okolicy troczka zginaczy, rozcięgna dłoniowego oraz mięśni przedramienia i powięzi kończyny górnej.
Neuromobilizacje mającą na celu poprawę ślizgu i odżywienie nerwu, a mobilizacje stawowe wykonuje się w celu poprawy ruchomości w stawie nadgarstkowym.

REHABILITACJA POD KONTROLĄ USG!

W ramach Terapii Manualnej sprawdzimy jak wygląda problem "od środka". Zobaczymy jak wygląda ruchomość poszczególnych tkanek i ocenimy poziom ich zablokowania. Dzięki temu zobaczysz jak zmienia się ich obraz z terapii na terapię.