Rehabilitacja Kręgosłupa Bielsko | Małe Kozy

Rehabilitacja kręgosłupa, rwa kulszowa, zwyrodnienia stawów Bielsko | Małe Kozy. Masaż kręgosłupa Bielsko

BÓLKRĘGOSŁUP

Ból odcinka lędźwiowego kręgosłupa rehablitacja Bielsko | Małe Kozy

Ból kręgosłupa w dolnej części pleców jest bardzo powszechny. Może wynikać z nadwyrężenia (uszkodzenia) mięśni lub ścięgien. Inne przyczyny bólu kręgosłupa to zapalenie stawów, problemy strukturalne i urazy dysku.

Co oznacza ból w dolnej części pleców? Kiedy potrzebna jest rehabilitacja kręgosłupa Bielsko

Najczęściej nie ma jednej, konkretnej przyczyny bólu pleców, a raczej zbiór kilku problemów które nawarstwiały się przez lata. "Ból krzyża" może wynikać z wielu różnych urazów, stanów lub chorób — jedną z najczęstszych przyczyn bólu jest uraz przeciążeniowy mięśni lub ścięgien. Ból kręgosłupa lędźwiowego może wahać się od łagodnego do silnego. W niektórych przypadkach ból może utrudniać lub uniemożliwiać chodzenie, spanie, pracę lub wykonywanie codziennych czynności.

Od czego może boleć odcinek lędźwiowy?

Kilka najczęstszych przyczyn bólu Około cztery na pięć osób odczuwa ból w dole pleców w pewnym momencie swojego życia i jest to jeden z najczęstszych powodów, dla którego ludzie odwiedzają lekarzy.Niektórzy są bardziej narażeni na ból w dolnej części pleców niż inni. Czynniki ryzyka bólu dolnej części pleców obejmują:.

• Wiek
    Osoby powyżej 30. roku życia odczuwają większy ból pleców. Krążki międzykręgowe (potocznie nazywane dyskami) to miękkie, gumowate tkanki, które amortyzują kręgosłup. Niestety zużywają się one z wiekiem. Gdy dyski słabną i zużywają się, może wystąpić ból i sztywność kręgosłupa.

• Waga
    Osoby otyłe lub z nadwagą są bardziej narażone na ból pleców. Nadmierna waga wywiera większy nacisk na stawy i krążki międzykręgowe.

• Zawód i styl życia
    Praca i czynności wymagające podnoszenia ciężkich przedmiotów lub schylania się mogą zwiększać ryzyko urazu pleców. Prowadzenie siedzącego trybu życia również jest czynnikiem predysponującym do bólu pleców.

• Problemy strukturalne
    Silny ból może wynikać z chorób, takich jak np. skolioza, które zmieniają ustawienie kręgosłupa i zwiększają ból kręgosłupa lędźwiowego

• Choroba
    Ból kręgosłupa związany jest z niektórymi chorobami czy wadami wrodzonymi. Osoby z rodzinną historią choroby zwyrodnieniowej stawów, niektórych rodzajów nowotworów czy innych chorób mają większe ryzyko bólu pleców.

• Zdrowie psychiczne
    Powodować ból pleców mogą również stany depresyjne czy lękowe. Mówimy wtedy o bólu psychosomatycznym, który rzutuje dolegliwości "psychiczne" na układ ruchu.

Rehabilitacja kręgosłupa Bielsko. Fizjoterapeuta od bólu pleców.

O rehabilitację i leczenie bólu kręgosłupa należy zadbać jak najwcześniej. Najlepiej udać się do gabinetu fizjoterapeuty od razu kiedy pojawi się ból, jednak nie każdy zdaje sobie z tego sprawę.

Szczególną uwagę powinno się zwrócić przy występowaniu:

• ostrego bólu kręgosłupa (silny ból),

• stanu zapalnego,

• ostrego bólu pleców,

• bólu mięśni, który nie ustępuje.

• bólu który nie poprawia się wraz z odpoczynkiem.

• bólu promieniującego w dół nogi, zwłaszcza jeśli rozciąga się poniżej kolan

• dyskomfortu w obrębie kręgosłupa, pośladków czy kończyny dolnej.

W rzadkich przypadkach ból pleców może sygnalizować poważny problem medyczny. Poszukaj natychmiastowej pomocy lekarskiej, jeśli:.

• ból powoduje nowe problemy z jelitami lub pęcherzem,

• bólowi pleców towarzyszy ból w klatce piersiowej lub gorączka,

• ból powoduje upadki.

Przyczyny bólu kręgosłupa. Rehabilitacja kręgosłupa, leczenie rwy kulszowej Bielsko

Ból pleców zwykle rozwija się bez jednej konkretnej przyczyny. Fizjoterapeuta może zidentyfikować źródło dolegliwości bólowych za pomocą testów funkcjonalnych, określenia rodzaju bólu i dodatkowych badań obrazowych.

Stany powszechnie powodujące ból kręgosłupa spowodowane są:

• Napięciem tkanek miękkich (mięśni, więzadeł)
    Powtarzające się podnoszenie ciężarów lub nagły, niezręczny ruch może nadwyrężyć mięśnie pleców i więzadła kręgosłupa. Jeśli jesteś w złej kondycji fizycznej, ciągłe obciążenie pleców może powodować bolesne skurcze mięśni.

• Problemami krążka międzykręgowego
    Tzw. "dyski" działają jak poduszki między kręgami kręgosłupa. Miękki materiał wewnątrz dysku może wybrzuszać się lub pękać i naciskać na nerw. Możesz jednak mieć wybrzuszony lub pęknięty dysk bez bólu pleców. Choroba dysku często występuje przypadkowo, gdy masz prześwietlenie kręgosłupa z innego powodu.

• Choroba zwyrodnieniowa stawów
    W niektórych przypadkach zapalenie stawów kręgosłupa może prowadzić do zwężenia przestrzeni wokół rdzenia kręgowego, stanu zwanego zwężeniem kręgosłupa.

• Osteoporoza
    Kręgi kręgosłupa mogą powodować bolesne złamania, jeśli kości stają się porowate i kruche.

Rehabilitacja bólu pleców Bielsko | Małe Kozy

Pierwszym etapem leczenia powinna być rehabilitacja u dobrego fizjoterapeuty posługującego się terapią manualną. Fizjoterapia powinna rozpocząć się zaraz po pojawieniu się pierwszych objawów. Nadużywanie środków przeciwbólowych i czekanie "aż ból sam minie" nie jest dobrym pomysłem i może prowadzić do coraz większych problemów zdrowotnych.

W niektórych przypadkach silnego bólu kręgosłupa może być konieczność przeprowadzenia zabiegu operacyjnego.

W naszym gabinecie fizjoterapii (Bielsko / Małe Kozy) stosujemy terapię manualną, która przyniosła pomoc pacjentom w przypadku m.in.:

• dyskopatii,

• rwy kulszowej,

• przebytych urazów mechanicznych (sportowych)

• zmian zwyrodnieniowych

• bólu stawów

• bólu kręgosłupa różnego pochodzenia

• zespołów rzekomokorzeniowych

• kręgozmyków

Autoterapia, czyli co robić, aby pozbyć się bólu pleców

W celu redukowania bóli kręgosłupa ważna jest również profilaktyka bólu pleców czyli techniki mające zapobiegać bólowi pleców. Nie można też zapominać o aktywności fizycznej. Oprócz różnych zabiegów fizjoterapii w zapobieganiu bólu pleców ważne są codzienne nawyki i ćwiczenia, dzięki którym pacjent dba o prawidłowe uelastycznienie mięśni. Dopasowane pod pacjenta zestawy ćwiczeń świetnie uzupełniają terapię i skracają czas powrotu do zdrowia.

Czytaj więcej o oferowanych przez nasz gabinet zabiegach

Warto wspomnieć o rolowaniu okolicy pleców i kończyn dolnych, a także o macie do akupresury, która delikatnie rozluźnia napięcia mięśni i powięzi.

Dzięki umiejętnemu połączeniu zabiegów w gabinecie fizjoterapeuty oraz ćwiczeń wykonywanych w domu pacjent może szybko pozbyć się silnego bólu kręgosłupa i wrócić do pełni zdrowia.

urazy kręgosłupa, stan zapalny, objawy bólu pleców, dolegliwości bólowe, kręgosłup lędźwiowy ból

Nie czekaj aż ból stanie się nie do zniesienia!

Skuteczna rehabilitacja kręgosłupa
Bielsko- Biała | Małe Kozy

Zadzwoń lub zostaw wiadomość już teraz!

Możesz też skorzystać z rezerwacji ONLINE